ביטוח לעסק שלך- האם כדאי?

תהליך ההקמה של עסק חדש הוא תהליך לא פשוט ולא קל בכלל. רבים משקיעים את כל החסכונות שלהם ואת כל מה שצברו במשך כל החיים שלהם בכדי להקים עסק, ולכן, ביטוח לעסק הוא אחד התחומים שאסור לזלזל בו. ביטוח שכזה מאפשר לבעל העסק לחוש בטוח יותר ולדעת כי במקרים של נזק לעסק, לעובדים שלו, ללקוחות השוהים בתוכו או לסחורה, יהיה לו מהיכן לכסות על הנזקים הכספיים. במידה ולא יהיה לו ביטוח בעסק, ייתכן כי הוא יצטרך להוציא מכיסו עשרות, ואפילו מאות שקלים על נזקים מסוג זה, סכומי כסף שיכולים להפיל את העסק לתהום, וחבל.

להתייעצות עם גיל אשכנזי לגבי איך לשמור על העסק שלך רווחי ומצליח, צור קשר כאן:

logo (2)

ישנם סוגים שונים של ביטוח לעסק, במאמר זה נציג עבורכם את העיקריים:

סוגים של ביטוח לעסק

כיום ניתן למצוא שני סוגים של ביטוח לעסק:

  1. ביטוח עסק צד ג' הכולל רק את המבנה של העסק ואת התכולה הנמצאת בתוכו. ביטוח מסוג זה יכול להועיל במקרים של פריצה לבית העסק וגניבת סחורה, שריפות, תביעות צד ג' על פגיעה ברכוש בתוך בית העסק ועוד.
  2. ביטוח מקיף אשר כולל בתוכו כל סוג של נזק שיכול לפגוע בעסק, וכמובן, כולל בתוכו גם את הביטוח שהוזכר בסעיף 1. ביטוח זה יסייע במקרים של פגיעה במבנה ובתכולה שלו, בשריפה, פריצה, נזקי טבע, פינוי הריסות ועוד. בנוסף, ביטוחים מסוג זה יכולים לכלול מתן מבנה חלופי במקרים בהם לא ניתן להשתמש במבנה הקיים (כמו לאחר שריפה, רעידת אדמה וכו').

בנוסף, ביטוח עסק מסוג זה יכול לכלול בתוכו את הסעיפים הבאים:

  • ביטוח אובדן רווחים – למעשה, מדובר בביטוח יעיל במיוחד המגן על בית העסק במקרים של צמצום מחזור ההכנסות או הגדלה פתאומית של ההכנסות.
  • ביטוח אובדן הכנסה – מגן על העסק במקרים של איבוד הכנסות כמו כתוצאה מתקופת שיפוצים, פיגוע חלילה ועוד.
  • ביטוח רכוש במעבר- ביטוח המגן על עסקים הנמצאים תדיר במעברים יחד עם הרכוש העסקי כמו דוכני קרקסים, משאיות מזון מהיר וכדומה.
  • ביטוח כספים- מכסה את סכומי הכסף אשר נמצאים בעסק ואת אלו הנמצאים במעבר בשעות העבודה, המחאות, תשלומי אשראי, ניירות ערך, שטרות וכו'.
  • ביטוח מערכות ממחושבות- המבטח נזקים למחשבים, קופות רושמות ומערכות דומות.
  • ביטוח מכונות במפעלים – מבטח כל נזק או השבתה של מכונה.
  • ביטוח אחריות אישית- מבטח את הבעלים של העסק בתביעות של רשלנות, טעויות רישום ועוד מקרים שיכולים לגרום לתביעות מצד הלקוחות.
  • ביטוח צד ג' – מבטח מפני תביעות של לקוחות או עובדים על פגיעה בזמן השהות בבית העסק.

צרו קשר עוד היום והתייעצו איתנו!