טיפים ועצות איך לפתוח מסעדה ולהישאר בחיים. מאת גיל אשכנזי, קליינטורה

רגע לפני שאתם מנסים לכבוש את הפסגה, הידעתם כמה כסף ומהי העלות לפתיחת מסעדה בישראל ? ענף המסעדות בישראל הוא מהקשים בארץ: הבנקים לא מפרגנים, המימון הקשה להשגה, בשטח יש עודף מתחרים וחטא הגאווה של שפים ומסעדנים מביאים לסגירות של מסעדות לצד פתיחות מצומצמות.

מטרת הכתבה לא להפחיד ולתת רשימת מכולת של המסעדות שנסגרו בשנתיים האחרונות בארץ או נפתחו, אלא להביא לידיעת אלו המעוניינים להיכנס להרפתקה כמה תובנות חשובות לפני שהולכים על הקמת מסעדה, בית קפה או בר.

שאלות שכל בעל מסעדה/בית קפה מתחיל צריך לשאול את עצמו הן:

· כמה עולה לפתוח מסעדה?
· מהי העלות לפתיחת בית קפה?
· האם כדאי ללכת על קונספט כשר? חלבי? בשרי? פירות ים?
· איך ניתן להחזיר באמת השקעות כבדות במסעדות?

עבדכם, גיל אשכנזי מסתובב כבר שנים רבות בענף האירועים והמסעדות בישראל, מקים, מייעץ, מלווה, משביח ומקדם עשרות רבות של עסקים בתחומים אלו. הניסיון שלי מתובל בהצלחות רבות של אנשי עסקים, לצד נפילות לא פשוטות החל משנת 2002 ועד לרגע כתיבת הכתבה.

נקודת ההנחה היא שאנחנו אוהבים אוכל. נקודה. ואיך זה מתגלגל? אנחנו אוהבים לצאת, לאכול, לשתות ובעיקרה ליהנות. חברים מספרים לנו על מסעדה מגניבה ומיוחדת ואנחנו שם, גיא פינס משדר כתבה על מסעדה נוצצת אנו מגששים ורוצים ללכת, פרסום מדליק ומבצע של מסעדה מובילה מביא אותנו מיד לשם.

עשרות סוגים וקונספטים מרכיבים את ענף המסעדות בישראל, ממש כמו הריחות והחושים שלנו. המרקם הגדול ביותר שייך כמובן לרשתות שלכל אחת מהן מאות סניפים הפרוסים במדינה (וכאן יש ויכוח אם בית קפה זה מסעדה). בנוסף, מאות מסעדות שונות כל אחת מהשנייה בגיוון, בחשיבה ובטעמים שלה.

נכנסתם להרפתקה – מה עכשיו?

כללי זהב לעסקן המתחיל

לוקיישן – טרם פתיחת מסעדה, בית קפה או בר – אתרו לוקיישן שיש בו תנועה ופוטנציאל .לאחרונה פנתה אלי בעלת מסעדה בראשון לציון שפתחה באזור תעשיה מסעדה בשרית, כשבשעה חמש אין לה כבר עם מי לדבר!

מיתוג – משרד מיתוג יכול אולי לתת לכם ניראות מדליקה, אבל זה לא מספיק. חשוב לבצע מכלול רחב של פעולות על מנת להבין מי הקהל שלכם? מהם הגילאים? אזורים גיאוגרפים? למי אתם בדיוק פונים ?נשים? גברים? מבוגרים? לא מעט מסעדות נסגרו בתום שנתיים פעילות כי לא ידוע לכוון ולהבין בדיוק מי הקהל שלכם והאם הקונספט מתאים לקהל זה

קונספט- חשבתם על קונספט ואתם בטוחים בו ?- רגע! לא כל מה שנראה לכם ולאלו שהולכים עמכם הוא הקונספט המנצח. קליינטורה מציעה תמיד לבנות קבוצת מיקוד המורכבת מהגילאים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. תנו להם לחשוב ולהביע דעה על הקונספט, הטעמים, הריחות .

השגתם מימון מתאים להקמת מסעדה? יופי, רק תוסיפו עוד 30 אחוז לפחות להוצאות בלתי צפויות וזאת בהנחה שבניתם תוכנית עסקית רחבה ומקיפה.

לא חייבים לקנות חדש – מקררים, גרילרים, מנדפים ושלל אוצרות ניתן להשיג במצב מצוין, אך משומש. לצערי בכל שנה נסגרות מסעדות שהשקיעו הון עתק בקניית ציוד והוא נמצא באתרים השונים העוסקים במכירה של ציוד או אצל הציידים בשוק הפשפשים.

הכל אודות שיווק – לא זזים, לא פותחים דלת בלי תוכנית שיווק אסטרטגית לקידום המסעדה. זו תוכנית הכוללת את כל מה שצריך להביא קליינטים והרבה! מאד חשוב בתכנון המקדים לחשוב על אירועים. אירועים מייצרים הכנסה בטוחה ונמצאת ברוב המקרים זמינה וקלה לשיווק .

לסיכום, אל תזוזו בלי תוכנית כוללת של כל האמור. רגע לפני חיפוש הלוקשיין, חפשו חברה אמינה ובעלת נסיון בכל הנושאים שהוזכרו שתתן לכם ליווי מקצועי בכל שלב ושלב.

עוד על איך אנחנו משבחים עסקים בעמוד הפייסבוק של קליינטורה-

https://www.facebook.com/clientura

מעוניינים ללכת צעד קדימה אל עבר המסעדה שלכם?