ענף גני האירועים נראה נוצץ, מפתה ורווחי. אבל רגע לפני שאתם רצים לפתוח גן אירועים משלכם, חשוב שתדעו שהקמת גני אירועים היא עניין מורכב ומסועף שכרוך בתכנונים, בירוקרטיות והוצאות ראשוניות גבוהות.

הקמת גני אירועים

בין השיקולים הרבים אותם יש לקחת כאשר מדברים על הקמת גני אירועים נמצאים המיקום, האישורים הנדרשים, המגבלות, הגודל, הקהל, הקונספט, הכשרות, המחיר ועוד.

על מנת להעריך את פוטנציאל הגן חשוב לערוך סקר שוק מקיף על ענף האירועים בכלל, על הנעשה בתחום גני האירועים, על החידושים בתחום, הקהל באזור המיועד ועל המתחרים הישירים והעקיפים.

המיקום

ההחלטה הראשונה והמשמעותית מכולן שנלקחת בהקמת גני אירועים היא בחירת מיקומו של הגן- מיקום אסטרטגי, נוח ונגיש יכול להוות את היתרון הבולט ביותר של גן האירועים, אך לא תמיד המיקום המרכזי ביותר הוא הנכון ביותר ולעיתים מיקום מרוחק זוכה ליתרונות משמעותיים כמו שעת הגבלת הרעש, חוסר מתחרים וגודל השטח.

הקונספט

כאשר מיקומו של הגן אינו מהווה יתרון שיווקי, חייב הגן להתבלט בדרך יצירתית אחרת שתגרום ללקוחות האופציונאליים להעדיף אותו על פני המתחרים. בידול כזה יכול להיעשות על ידי עיצוב שונה וייחודי, בניית קונספט מקורי, מיתוג נכון והכי חשוב- שירות מושלם שיעביר את הבשורה מפה לאוזן.

אישורים

על פי נתוני משרד הפנים כ- 60% מגני האירועים פועלים ללא אישורים ולאחרונה החל תהליך אכיפה רציני בנושא. האישורים הנדרשים הם ממוסדות כמו משטרה, מכבי אש ומשרד הבריאות ותפקידם אינו להקשות, אלא להגן על העובדים, על האורחים ועל הסביבה.

תכנון

שלב התכנון הוא השלב החשוב ביותר בתהליך הקמת גני אירועים. בשלב זה חשוב לקחת את כל הצרכים, המחויבויות והאילוצים בחשבון. עוד בשלב התכנון צריך קונספט המקום להיות ברור- הן מבחינת כמות האורחים, סוגי האירועים, אופי הקהל אליו הוא מכוון וכו'.

לכל פרמטר ישנה משמעות על תכנון, בניית ועיצוב הגן וככל שיותר פרטים יהיו מדוייקים, כך יוכל הגן לשרת אתכם נאמנה לאורך זמן רב.

אבזור

תפקידו המרכזי של גן אירועים הוא להעניק לאורחים תחושה של טבע במטרופולין. לכן מומלץ להשקיע בצמחייה עשירה, תאורה נכונה לכל אחד מחלקי הגן, מערכות הגברה מותאמות, שבילים נוחים, רחבת ריקודים ייעודית ושילוב מערכות חדשות שיבהירו שהגן שלכם חדשני ומשוכלל.

מיתוג

אל תזלזלו בחשיבותו של מיתוג נכון. בעידן המודרני אנשים מגבשים דעה על מקום כבר מהנראות הויזואלית שלו. מיתוג יוקרתי, מקורי ומרשים יקרב אליכם את הלקוחות ויעשה כברת דרך משמעותית בתהליך המכירה.

כוח אדם

יודע כל איש עסקים מצליח שכוח האדם שלו הוא הנכס החשוב ביותר לעסק. השקיעו בבחירת כוח האדם שלכם- ממנהל הגן ועד למנקה. בסופו של יום, הם אלו שבאים במגע עם האורחים ומספיקה התנהגות לא הולמת אחת כדי להרוס את השם הטוב שבניתם.