פתיחת פאב מצליח

כנראה שכל החיים ישבה לכם מחשבה קטנה בראש שאומרת "ממש מתחשק לי להיות בעלים של פאב מצליח", אם זה המצב, הגעתם למקום הנכון. וכנראה שהגיע הזמן להגשים את החלום- פתיחת פאב מצליח.

שימו לב, פאב יכול להיות עסק מצוין, אבל חשוב מאוד לעשות חושבים רציניים לפני,

אנחנו מקווים שבמדריך הבא תוכלו להשכיל וללמוד איך לעשות את הדברים נכון.

פתיחת פאב

שלב א'- תכנון הקמת פאב

יש שיקראו לו השלב ה"מעצבן".

בשלב הזה אפשר לומר שנרוץ במגרש כשאין לנו כדור. אבל לא פחות משאר השלבים, זהו שלב חשוב מאוד. אפשר לומר שבלי השלב הזה, מצליחנים ככל שתהיו, העסק שלכם ילך לאיבוד בהמשך הדרך והביטחון הכלכלי שלכם ילך איתו ביחד. זהו שלב חשוב מאוד כשמסתכלים על העתיד הרחוק יותר.

  1. תכננו את הקונספט כראוי, (תכנית עסקית ברמה גבוהה זה תמיד מצוין) בחרו לאיזה אוכלוסייה תרצו לפנות? זכרו שהאוכלוסייה אותם תזמינו אליכם היא האוכלוסייה שתהיה הפנים שלכם בחוץ, הם יהיו סוכני המכירות שלכם, לכן חשוב שתשקיעו מחשבה רבה באיזה טייפ קאסט מתוכנן לשבת סביב השולחנות שלכם.
  2. אווירה- גם היא חלק מהקונספט, האם תלכו על האווירה הביתית של טי-שרט וכפכפים? או על משהו חדשני יותר ומרשים יותר?
  3. חשבו על גימיק שימשוך קהל. אנשים אוהבים לספר על דברים מגניבים שהם עשו, תנו להם דברים מגניבים לעשות. זה יכול להיות כל דבר- פה נכנס החלק היצירתי שבכם.
  4. החליטו איזה שירותים אתם מוכנים להציע? האם יהיה מטבח? אם כן האם מינימלי או מפנק? או אולי בלי מטבח בכלל- מקום לשתות, לנשנש בייגלה וללכת? תחום זה צריך להיות חופף ומקביל לקונספט אותו אתם רוצים לשקף.
  5. גב כלכלי- זכרו כי בשנים הראשונות סביר להניח שתעשו טעויות, טעויות בתחומים כאלו עולות כסף, כסף זה דברים שצריך שיהיה לכם, מעט? הרבה? תכננו את עצמכם בהתאם ואל תצפו להתעשר בשלבים הראשונים (שנה-שנתיים)
  6. ביטוח לעסק- אחד הסעיפים החשובים, אל תדלגו עליו.

 

שלב ב'- הקמה- הקמת פאב

  1. בחירת מקום- בחרו את המקום הגאוגרפי שם יתנהל העסק שלכם, חשוב שמקום זה יהיה נוח כמה שיותר מבחינת הלקוחות שלכם (חניה, כביש גישה, קירבה לתושבים) ושקט כמה שיותר מבחינה סביבתית, משמע שלא תפריעו לאף אחד אם תוציאו ב4 בבוקר 6 בליינים שיכורים מהדלת שלכם, וגם לא תפריעו לאף אחד מסביב בעקבות המוזיקה הרועשת בלילה.

קחו בחשבון את נושא השכירות, אל תקפצו מעל הפופיק. פאב צריך להיות מקום שיזמין אליו אנשים בשל האווירה שלו, לאו דווקא בשל הגודל או התפאורה. חשבו טוב.

  1. אישורים- דאגו לאישורים רלוונטיים מהעירייה (יש הרבה) ובמקומות מרכזיים יבואו לבדוק את רמת הרעש ואת רמת הבידוד אם יש.
  2. עובדים- במסגרת הקמת פאב תצטרכו עובדים מתחומים שונים:
  • דיג'יי- לא חייב כמובן, אפשר גם סתם לשים פלייליסט, חשבו מה הלקוח האולטימטיבי אותו הייתם רוצים בפאב שלכם היה רוצה בפאב בו הוא מבלה, זה יעזור לפתור את הסוגיה. חשבו על הקונספט שלכם!
  • תאורן- גם הוא לא חובה, החליטו בעצמכם.
  • סלקטורית- זכרו שזה פאב בסופו של דבר, כך שסלקטורית היא לא מאסט. מה שכן, שמירה על יחס חיובי בין גברים ונשים (מבחינה מספרית) זהו פרט חשוב למשיכת לקוחות. סלקטורית יכולה לדאוג לזה בדיוק.
  • ברמנים/ברמניות- כמותם תהיה בהתאם לגודל המקום. חשוב שהמראה שלהם יהיה כזה שיזמין אנשים לפנות אליהם ולא אנשים שמשרים אווירה מתוחה סביבם. תקשורת הברמן עם הלקוחות שלכם היא אחד הדברים שיגדיל את הקופה שלכם באופן עקבי.
  • מלצריות- אותם חוקים כמו של הברמנים, שיחייכו, מוזמנות גם לפלרטט, אבל שידעו גם לשים את הגבול במקום. בכל זאת, לא פשוט להתנהל עם בליינים.
  • יחצ"נים- כאלו שיפרסמו את העסק שלכם בקרב האוכלוסייה במגע ישיר. חשוב או פחות חשוב- החלטה שלכם.
  • אבטחה- חובה! לא חייב להעמיד חבורת דורמנים מפחידים בכניסה, זה כמובן כדאי בחלק מהמקרים אבל קונספט וגודל הפאב שלכם יענה בדיוק על השאלה הזאת, התאימו את כמות המאבטחים שלכם כנדרש.
  • טבחים- בהתאם להחלטתכם בנוגע למטבח, ובהתאם לגודל הפאב עצמו, הביאו את הטבחים בהתאם- רצוי שיהיו אנשי מקצוע וחשוב שאחד מהם יתרכז בעיקר בניקיון וסדר המטבח כשהשני דואג לבישול עצמו. מטבח מבולגן גורם לעצבים מיותרים ולמנות שהתבלבלו בדרך- מתכון לאי שביעות רצון הלקוחות שלכם.
  • מנקים- אפשר אחד, אפשר גם יותר- אחד שיהיה אחראי לניקיון הפאב- שירותים, זכוכיות, שולחנות ועוד.
  • ביטוח עובדים- אל תתנו לעובדים שלכם לעבוד ללא ביטוח מסודר, אתם לא רוצים תביעות ואתם לא רוצים התעסקות מיותרת, עבדו מסודר, זה ישתלם לטווח הארוך.

 

  1. ציוד- בהתאם להחלטותיכם בנוגע לקונספט הפאב והקהל אותו תרצו למשוך אליכם, הציוד יהיה בדרך כלל חופף.אפשר לקנות ציוד חדש, זה תמיד כיף לקרוע ניילונים, אבל לא תמיד הדבר החכם לעשות. קיימות אופציות כגון ציוד משומש או החרמות של המכס, בוודאי שקיימות אופציות נוספות. חשבו טוב והחליטו החלטה נבונה שמשקפת את המצב שלכם. לפני שאתם מתחילים לשפוך כסף על ציוד כזה או אחר, בדקו שתשתית המקום מותאמת לציוד שאתם קונים

ציוד בסיסי:

  • בר. האם לקנות? האם לבנות? אם כן, מעץ? מברזל? מגבס? חשבו.
  • שולחנות, כיסאות, כיסאות בר, ספות, סכום, צלחות, כוסות ממגוון סוגים ושאר.
  • תאורה, מאווררים/מזגן (כולל ההתקנה שלהם)
  • ברזי בירה (תשתית בהתאם)
  • אלכוהול.
  • הגברה (כולל ההתקנה שלה)
  • מצלמות אבטחה (כולל ההתקנה שלהן)
  • התאימו את מערכות החשמל בהתאם לציוד.

ציוד מתקדם:

  • ציוד למטבח: תנור, מקררים, ציוד טבחים כגון סירים מחבתות סכינים וכלי בישול נוספים. טוסטר, מטגנת, תנור פיצה, ונטה לאוורור.
  • מסכי טלוויזיה? מקרנים לשעת הצורך?
  • תפאורה- התפאורה תהיה זאת שתשרה את האווירה על הלקוחות שלכם. לדוגמא: תמונת ענק של בוב מארלי תשרה אווירה מסוימת, אבל מסך טלוויזיה גדול שמשדר את ערוץ האופנה תקרין אווירה אחרת. וילונות, צבע/דוגמא על הקירות, שוב- את כל אלו בחרו בהתאם לקונספט.

 

  1. שירותים- אחד הדברים החשובים ביותר בעת שהייה בפאב היא ניקיון ועיצוב השירותים- דאגו לתשתית וצנרת מתאימה. זכרו שאדם (בעיקר בחורה) שתחווה חוויה מטונפת בשירותים- כנראה תזכור לכם את זה, וכמובן- תספר לסובבים אותה.

שלב ג'- התנהלות 

  1. פרסום ושיווק: אם יש לי שוקולד ממש טעים בכיס, אתה אף פעם לא תאכל אותו אם לא אספר לך עליו, למעשה, גם אם אספר לך עליו, לא בטוח שתרצה לאכול אותו אם לא אספר לך כמה הוא טעים. מה שאתם אמורים להבין מזה, הוא שעסק שעובד טוב זה מצוין, אבל צריך לצאת החוצה ולהביא את הלקוחות אל העסק. קיימים דרכים רבות כדי לפרסם ולשווק, בין אם זה סוכנות, יחצנים, מדיות פרסום כאלו ואחרות (כגון פייסבוק, פלאיירים, שלטים בסביבת העסק וכדומה) נושא הפרסום חייב להיות מדויק, אף על פי שלא נראה כך. דאגו לעשותו דרך בעלי מקצוע ולא ע"פ מה שנראה לכם נכון- ישנם אנשים מאוד מקצועיים בתחום עם תוצאות מוכחות.
  1. שילוט: על הפאב שלכם להיות מזמין בנראות שלו מבחוץ, דאגו שהכניסה תהיה מזמינה ומסודרת, וזכרו ששילוט יעלה לכם כסף מעבר לשלט עצמו גם בדמי הארנונה שתשלמו.
  1. נוחות- פאב הוא מקום שבאים אליו בד"כ בשביל האתנחתא, דאגו למרווחים מספקים בפאב, לא נעים אף פעם להיות במקום צפוף. דאגו שכיסאות הבר יהיו נוחים באמת, כך שהלקוחות שלכם לא יאבדו את הסבלנות לאחר חצי שעה של ישיבה.
  2. פינוקים- כאשר אתם רואים לקוחות מהסוג שאתם רוצים לראות בפאב שלכם- פנקו אותם.שימו להם את המוזיקה שהם כנראה אוהבים, פנקו אותם במשקאות אם אפשר, ודאגו שהם ירגישו טוב- באופן אוטומטי הם יביאו גם את החברים שלהם.
  1. דאגו שהמקום יהיה תוסס ומעניין- נסו לעשות ליינים מסוימים בהם המקום יפנה לאוכולוסייה מסוימת/ יארח אומנים/ישנה את פניו באופן כזה או אחר. מעבר ללקוחות שלכם- זה תמיד טוב לצאת מהשגרה ולראות מה אנשים אוהבים יותר או פחות.

 

 

אז אחרי שהשכלתם, וראיתם שהקמת פאב דורשת מגוון רחב של קומות בהם תצטרכו לבקר לפני שתגיעו לפנטהאוז, עכשיו תוכלו לחשוב עם עצמכם או עם בעלי מקצוע ולראות לאן אתם מזיזים את העניינים.

 

לייעוץ עסקי וסדר בדברים-

התקשרו tel: 03-5530330

או לחצו כאן

גיל אשכנזי- ייעוץ ומיתוג עסקי.