הקמת בית קפה מתחילה כחלום המתגלגל בראשו של בעל עסק שיש לו כיוון מסוים ומטרה לאיך המקום ייראה, מה יגישו בו וכמובן כמה כסף הוא יכניס לבעליו.

שחקנים רבים בשוק צפוף גורמים להצפה של מידע בתחום של הקמת בית קפה ובכך לאובדן העסקים בזיכרונם של קהלי היעד. הקמת בית קפה הקיימות בישראל סובלות מעצירה בהכנסות מצד אחד ועלייה של חומרי הגלם. מצד שני, שילוב של אלו גורם לעצירה בפיתוח של העסק וכמובן בעיסוק בעל המסעדה או השותפים בהישרדות.

Establishing a coffee house
הקמת בית קפה

מה אנו בקליינטורה מציעים רגע לפני הקמת בית קפה?

• לוקיישן- חשיבות עליונה באיתור המיקום המתאים של הקמת בית קפה.

• עזרה בליווי אדריכלי.

• בניית קונספט קולינרי- מה אתם רוצים להגיש? במה אתם שונים מאחרים?

• בניית קבוצות מיקוד- לקבלת אישור על הטעמים המובנים להקמת בית קפה – פרט חשוב לפני פתיחה.

• בניית תוכנית אסטרטגית ליצירת בידול ממתחרים סביבתיים וארציים.

• ניהול מוניטין חיובי ברשת- תזכורים חיוביים ברשת תוך שימוש בכלים מתקדמים.

• מיתוג- לוגו, קונספט גרפי, תפריטים, נראות המסעדה.

• דיגיטל- בניית אתרי תדמית הכוללים צילומי HD מתקדמים, סרטוני תדמית, הקמה וניהול של הרשתות החברתיות כולן.

• בלוג-בלוג קולינרי בלעדי של בית הקפה וניהול יומי שוטף.

• פיתוח עסקי לתחום האירועים – תכנון אירועים פרטיים ועסקיים במקום.

הקמת בתי קפה – החזון של קליינטורה

הקמת בתי קפה בישראל נכללת במסגרת ענפי השירות הלא יציבים בשל רמות סיכון גבוהות של הענף.

בשל כך אנו רואים מגמה מתמשכת של זכייניות ורשתות המעניקות סל מוצרים לזכיין ופותרות נושאים ומרכיבים עימם היה הזכיין אמור להתמודד.

יחד עם זאת החלום של הקמת בתי קפה מתחיל או קיים הוא לממש את הדבר הבא: מסעדה אליה מגיעים קהלים רבים וקביעת החלום כמסעדה מובילה.

בישראל יש מספר בתי קפה הנחשבים למובילים ומיוחדים , בתהליך הקמת בתי קפה ישנם רבים שאינם מצליחים לממש את הפוטנציאל הקיים שלהם, ולכן הקמת בתי קפה מצריכה חשיבה מעמיקה אל מול קהלי יעד מגוונים.

אז החלום שלכם הוא הקמת בית קפה? בטח מכל כיוון מפחידים אתכם שמצב העסקים הקטנים בישראל הוא בעייתי ועליכם לחשוב טוב טוב האם הקמת בית קפה היא הצעד הנכון בשבילכם.

המספרים מספרים שאכן הקמת בית קפה נחשבת סיכון שכן בענף המזון והמשקאות קשה לשרוד יותר מחמש שנים ולכן הקמת בית קפה היא ריסקית מהבחינה הזו.

אבל, ויש כאן אבל גדול. עליכם לקחת בחשבון שמצד שני יש גם הרבה בתי קפה ששורדים ומצליחים להרוויח גם לאורך שנים. מה שמיוחד בהם הוא שבעליהם לצורך הקמת בית קפה לקחו בחשבון את כל המרכיבים שעלולים לגרום לבעיות בעסק במהלך הדרך ותיכננו נכון את העסק החדש.

כשמקימים בית קפה צריך לקחת בחשבון שעלויות ההקמה הן גבוהות וכוללות שיפוצים מבניים במטרה להתאים אותו למבנה שבחרתם ולקבל את כל האישורים הנדרשים. כמו כן עליכם לקחת בחשבון הוצאה עבור אדריכל או אדריכלית שתתכנן מתחם מעוצב ומפנק שיזמין את הקהל אליו, כי אין כמו רושם ראשוני. לבסוף מה שקובע הוא כמות ההכנסות ומספר הלקוחות שפוקדים את בית הקפה. אם ההכנסות שלכם מספיק גבוהות תוכלו לעמוד בהוצאות הגבוהות של העסק הכוללות תשלום לספקים שונים וכדומה.

עסקי בתי הקפה מפתים מאד, וישנם רבים שמקימים מקומות חדשים ללא ניסיון או תחקיר או עזרה מגורמים מקצועיים וחכן סובלים הפסדים גבוהים. ולכן, כדי למנוע מצבים של הפסדים גבוהים ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך.

יכולת מקצועית. נכון שאם אתם מקימים בית קפה זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים לדעת להכין כריכים, סלטים או אפילו קפה, אבל אתם כן צריכים לזהות ולגייס עובדים מקצועיים ואיכותיים וכמובן נאמנים שידעו לתפעל את המקום. בדומה לנושא התפעולי, גם בנושא הניהולי כדאי לקחת עזרה כדי לעשות את הכל נכון.

תקציב. לאחר שכבר החלטתם על מיקום ולקחתם עזרה מקצועית, יש לבנות תקציב, מפורט כמה שיותר, להקמת העסק. גם בתחום הזה כדאי להעסיק בעל מקצוע שתפקידו לארגן עבורכם את על ההוצאות וההכנסות בניהם שכר דירה, חשמל וארנונה, כלכלה והוצאות נוספות. אחת המטרות העיקריות של התקציב, הינו בחינת האפשרויות למימונו, אם בדרך של הון עצמי או בדרך של הלוואה בנקאית.

לסיכום, ככל שתכירו יותר סיכונים בעסק החדש שלכם תוכלו לתקן אותם ולהתקדם קדימה עם בית הקפה החדש שלכם!